یادداشت روز: آغاز عصر دی متئو؛ ایتالیایی باید بماند
 

تازه ترین اخبار فوتبال جهان

در باره ما
 

 

لينك روزانه
 
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  یادداشت روز: آغاز عصر دی متئو؛ ایتالیایی باید بماند   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 62406
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2


 


یادداشت روز: آغاز عصر دی متئو؛ ایتالیایی باید بماند

 

دی متئو درحالی هدایت شیرهای آبی پوش لندن را بر عهده گرفت که تیم در آستانه حذف از لیگ قهرمانان توسط ناپولی بود و در لیگ برتر نیز اوضاع مساعدی نداشت. با قرارگیری او در راس نیمکت چلسی اوضاع به یکباره تغییر کرد و پتانسیل های خفته چلسی در مسیر موفقیت بکار گرفته شدند. ستارگانی همچون رامیرس بار دیگر اوج گرفتند و اسباب سربلندی چلسی را شدند.

روبرتو دی متئو جوان و خوش آتیه ، بدون ادعا و حاشیه نیمکت مربیگری چلسی را با قبول این مطلب که او مربی موقت است پذیرفت اما از همان ابتدا مشخص بود که او در فکر اثبات خود است. او تا به حال 15 بار هدایت شیرهای لندن را بر عهده داشته است که 10 پیروزی ، 4 تساوی و تنها یک شکست حاصل کار او در این مدت چند ماهه بوده است. اما نباید غافل شویم که او تا بحال چلسی بحران زده را به دو فینال رسانده است. زمانیکه افکار او بر افکار گواردیولا برتری جست تنها می توانستیم به یک نکته بیندیشیم : عصر دی متئو با سرنگونی سلطنت گواردیولا آغاز شد.

حال که دی متئو خود را اثبات کرده است و عصر جدیدی را آغاز کرده است ، باید رسالتش در چلسی را تکمیل سازد. اما سوال اینجاست که آیا رومن آبراموویچ نیز این فرصت را به او خواهد داد ؟

دی متئو پس از حذف غرورمندانه بارسلونا در این رابطه گفت : "روند ما در این بازی بسیار صعودی بود ، ما بازی را معمولی آغاز کردیم ، نیمه اول را با یک نتیجه خوب به پایان بردیم و در نیمه دوم فوق العاده ظاهر شدیم و نتیجه درخشانی کسب کردیم. بازیکنان من در این فصل بسیار رویایی بوده اند و تمام خواسته های مرا برآورده ساخته اند تا این چنین نتیجه بگیریم. ماندن و یا رفتن من از چلسی را سرنوشت تعیین خواهد کرد و قاطعیتی در کار نیست."

بسیار واضح بود که دی متئو پس از کسب ارزشمند ترین تساوی دوران مربیگری خود که منجر به صعود به فینال لیگ قهرمانان شد ، قصد مصاحبه و صحبت در مورد آینده خود را ندارد. او همچنان در اوج هیجان از نتیجه بدست آمده است ، نتیجه ای معجزه آسا که خاطرات تلخ کوچک را از ذهن دی متئو پاک کرد و رویای بزرگی و تعالی در استنفورد بریج را برای او ترسیم کرد.

سه سال پیش در حالیکه دی متئو هدایت تیم میلتون کینز دانز را در لیگ دسته یک انگلیس بر عهده داشت ، رتبه سوم جدول را بدست آورد و راهی رقابت های پلی آف برای صعود به چمپیونشیپ شد و در نهایت نیز در ضربات مرگبار پنالتی مغلوب تیم اسکانتورپ یونایتد شد. همه چیز به سرعت تغییر کرد و دی متئو در طول فقط سه سال از سومین لیگ معتبر انگلیس راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد. او که با عنوان مربی موقت کارش را بر روی نیمکت چلسی آغاز کرد ، هر هفته با شنیدن نام های بزرگی که نامزد سرمربیگری چلسی بودند ، استوارتر از گذشته می شد تا خود را به همگان و در راس آن ها به آبراموویچ اثبات نماید. او هر هفته نتایج بهتری گرفت و تیمش ساختاریافته تر شد. دستیار ایتالیایی آندره ویلاس بوآس حالا در اوج است و از هر مربی دیگری شانس بیستری برای مربیگری در چلسی دارد. 

بسیاری معتقدند که بازیکنان چلسی بر اساس توصیه های تاکتیکی مورینیو راهی دیدار با بارسلونا شدند. مورینیو سرمربی اسبق چلسی در میان بازیکنان چلسی از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است و ستارگانی همچون لمپارد و تری بسیار به او معتقدند. بر همین اساس بسیار امیدوارند تا مربی اسبق آنها در فینال رو در روی آن ها بیاستد. شاگردان مورینیو که حالا در چلسی ستارگان پرآوازه ای هستند تمام سعی خود را کردند تا تحت رهبری دی متئو بارسلونا را در نیوکمپ به زانو درآورند تا شاید گوشه ای از زحمات مربی بزرگ خود را پاسخ دهند ، مربی که برای دستور او همه احترام قائل بودند و حاضر بودند برای موفقیت او سرها و بدن هایشان را نیز در مقابل توپ قرار دهند.

چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ، چهار شوت در چارچوب داشت و سه بار نیز موفق به گلزنی شد. اما نباید فراموش کرد شاگردان دی متئو هرچقدر هم در کارهای تدافعی خوب کار کرده باشند نمی توانند ادعا کنند بدون شانس و اقبال راهی فینال شده اند. آن ها بارها بر اراده آهنین خود تاکید کردند و اجازه ندادند موقعیتی که آمیخته تلاش و اقبال آن ها بوده است ، به خاطر غفلتی لحظه ای از دست برود.

رامیرس ، بازیکنی که نقش عمده ای در رسیدن چلسی به فینال داشت ، برای بازی در فینال محروم است و این طبیعی است که اگر زندگی و آینده او وابسته به این بازی باشد ، عذاب بکشد. اشنی کول با بازی فوق العاده خود نشان داد تیکی تاکای کاتالان ها نیز همیشه پیروز نیست و تا وقتی پیروزی در دستان آن ها است زیباست و در زمان پذیرش شکست عذاب آور است. دروگبا روی پاس زیبای رامیرس گلی در کلاس بالای جهانی زد و پایه گذار صعود به فینال شد. حال این سوال مطرح است که دی متئو چگونه توانست این ستارگان را در مسیری حرکت دهد که این چنین فلسفه کاتالان ها را به چالش می کشند ؟ این سوال را باید از پپ گواردیولا پرسید کسی که در برابر اندیشه های دی متئو زانو زد.

به واقع دی متئو چگونه توانست تیمی را راهی میدان سازد که با وجود خوردن دو گل در خانه حریف و اخراج شدن کاپیتان خود ، همچنان امیدوارانه می جنگد و در نهایت پیروز می شود ؟ آن هم برابر بارسلونا ؟

ابزار دست ویلاس بوآس و دی متئو یکسان بود ، اما طرز استفاده این دو متفاوت بود و حال باید گفت دی متئو حداقل در این مقطع از زمان آقای خاص دوم است.

در دقیقه 37 بازی جان تری روی زانوی الکسیس سانچس مرتکب خطا شد و با دریافت کارت قرمز زمین بازی را ترک کرد. شش دقیقه بعد نیز سن آندرس توانست نتیجه را برای بارسلونا دو برابر سازد. در این زمان بود که همگان تصور کردند که دیگر زمان آن رسیده تا دی متئو نیز بار سفر بربندد و جای خود را به یک مربی نامدار بدهد. اما این چنین نشد ، تری بسیار امیوار بود که هم تیمی های او توان رقم زدن شگفتی را دارند و می توانند معجزه کنند. گویا بازیکنان چلسی یکدل شده بودند تا کلمه موقت را از روی نام دی متئو پاک کنند و او را در تیم خود حفظ نمایند و این چنین نیز شد و رامیرس در وقت های اضافی نیمه اول گلزنی کرد تا همگان امیدوار به صعود چلسی گردند.

حال نوبت به آبراموویچ رسیده است تا حرف آخر را بزند و تکلیف دی متئو را روشن سازد. بی شک او هیچ گاه فراموش نمی کند که آورام گرانت نیز توانسته بود تیم مورینیو را به فینال لیگ قهرمانان برساند. اما گرانت بسیار بر تاکتیک های مورینیو اصرار می ورزید ، اما دی متئو سعی در القای فلسفه خود دارد ، بنابراین شاید بتوان گفت دی متئو عملگرا توان دوام و نتیجه گیری را بر روی نیمکت چلسی دارد.

بری هالشاف ، هافبک اسطوره ای تیم ملی هلند که در سال های 1971 ، 1972 و 1973 سه بار متوالی به همراه آژاکس قهرمان جام اروپا شد در رابطه با نتایج اخیر تیم چلسی این چنین می گوید :" تیم خود به خود نمی تواند کاری کند چون نمی تواند قانون گذاری کند."

تیم چلسی تحت رهبری ویلاس بوآس به ظاهر از ستارگان با تجربه تیم استفاده می کرد و در مسیر موفقیت از تجربیات آن ها بهره می گرفت ، اما در واقعیت این چنین نبود و ای وی بی نمی توانست رختکن تیم خود را نیز کنترل نماید. اما در زمان دی متئو ستارگان با تجربه ای که افت اندکی کرده بودند ، به اوج بازگشتند و موجبات صعود به فینال را فرآهم آوردند. این مربی ایتالیایی بدون غرور و در کمال آرامش نقایص تیم بوآس را برطرف کرد و سعی در بازسازی تیم او کرد تا در نهایت نتیجه نیز گرفت.

با تمام این تفاسیر شاید شرط آبراموویچ برای حفظ دی متئو قهرمانی در اروپا باشد. چراکه او به سراغ هر مربی دیگری نیز که برود ، قهرمانی در اروپا را از او طلب خواهد کرد. پس شکستن طلسم قهرمانی در اروپا شاید تنها راه برای ماندنی بی دغدغه بر روی نیمکت چلسی است.

هرچند مصدومان و محرومان چلسی بسیار زیاد هستند ، اما دی متئو تا 19 ماه می فرصت دارد تا گزینه های مورد اعتماد خود را جایگزین ستاره های مصدوم و محرومش نماید. شاید تلاش برای موفقیت بهتر از کار دیگری برای دی متئو باشد ، چراکه آینده و سرنوشت تکلیف دی متئو را مشخص خواهد ساخت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » تام موزیک » وبلاگ هواداران استقلال » جنجالی » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه ترین اخبار فوتبال جهان و آدرس footballjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آبان 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');